Digitalisering verandert samenwerking
Maandag 7 augustus 2023De toenemende digitalisering van het werk biedt nieuwe mogelijkheden en creëert ook risico’s. Geen gemeente en geen medewerker ontkomt daaraan. In ons onderzoek gaan we dieper in op de gevolgen voor de medewerker en voor de organisatie.
In vergelijking met drie jaar geleden zegt 82% meer gebruik te maken van digitale middelen, systemen of processen. Dat heeft de manier van samenwerken beïnvloed. Want 95% zegt dat de manier waarop zij met collega’s samenwerken de laatste jaren veranderd is door het gebruik van digitale middelen zoals intranet en online vergaderen.
In het uitgebreide onderzoeksrapport Wonen, Werken en Digitaliseren in de Gemeente tref je meer rapportages en kijken we ook naar de toekomst van het werken in de gemeente.
Onderzoeksrapport
Alle leden van GemeentenNL hebben het onderzoeksrapport Wonen, Werken en Digitaliseren in de Gemeente inmiddels ontvangen. Als dat niet het geval is, neem dan contact met ons op.
Ben je nog geen lid en wil je het onderzoeksrapport ook ontvangen? Word dan snel lid van GemeentenNL.
